MATEMATYKA

MATEMATYKA
W. Broniowski, Matematyka dyskretna. Wykłady z zadaniami dla studentów informatyki, 2015, cena 31,50 zł

Okładka, Wojciech Broniowski, Matematyka dyskretna. Wykłady z zadaniami dla studentów informatyki

Wojciech Broniowski, Matematyka dyskretna. Wykłady z zadaniami dla studentów informatyki, 2015, 286 s., format 25,5×18,0 cm, ISBN 978-83-7133-623-2 cena 31,50 zł

Niniejsza książka, przeznaczona jest dla studentów informatyki oraz wykładowców i prowadzących ćwiczenia, przedstawia najważniejsze i najpotrzebniejsze zagadnienia matematyki dyskretnej, koncentrując się na rekurencji, zaawansowanej kombinatoryce i klasycznym rachunku prawdopodobieństwa, grafach oraz sieciach, a także na wybranych elementach teorii algorytmów i ich złożoności. Publikacja kładzie nacisk na prostotę wyjaśnień i zawiera wiele dokładnie przeliczonych pedagogicznych przykładów oraz odpowiednio dobrane zadania ilustrujące materiał. Krąg odbiorców to: studenci, wykładowcy oraz prowadzący ćwiczenia z matematyki dyskretnej.

M. Czajkowska, Wartości motywacyjne zadań matematycznych, 2005, cena 11,55 zł

Okładka, Monika Czajkowska, Wartości motywacyjne zadań matematycznych

Monika Czajkowska, Wartości motywacyjne zadań matematycznych, 2005, 124 s., format A5, ISBN 83-7133-267-X, cena 11,55 zł

Książka składa się zasadniczo z trzech części. W pierwszej przedstawiono zagadnienia dotyczące m.in. znaczenia terminów „motywacja”, „emocje”, „postawa”, spotykane w literaturze psychologicznej, pedagogicznej i dydaktycznej. Część druga zawiera rezultaty analizy szkolnych zadań matematycznych, pod kątem występujących w nich środków motywacji. Część trzecia poświęcona jest wieloaspektowej charakterystyce relacji (reakcji, działań) zachodzących pomiędzy uczniem a zadaniami matematycznymi, nasyconymi różnymi środkami motywacji. Książka adresowana jest do osób zainteresowanych nauczaniem matematyki w szkole, a zwłaszcza problemami indywidualizacji nauczania i motywowania uczniów poprzez dobór odpowiednich zadań. Jej odbiorcami mogą być zarówno nauczyciele-praktycy, jak i studenci studiów o specjalności nauczycielskiej.

J. Czugała, B. Szal, Zbiór zadań z analizy matematycznej, cz. I, wyd. IV, cena 6,30 zł

Józefa Czugała, Barabara Szal, Zbiór zadań z analizy matematycznej, cz. I, wyd. IV, 192 s., 2002, ISBN 83-7133-154-1, cena 6,30 zł

Niniejszy zbiór zadań przeznaczony jest dla studentów I roku matematyki studiów pedagogicznych i podyplomowych. Zawiera szereg zadań wyjaśniających podstawowe pojęcia i twierdzenia analizy matematycznej, a także zadania kształtujące umiejętności wnioskowania i dowodzenia. W celu ułatwienia studentom pracy samokształceniowej na początku każdego paragrafu przedstawiono rozwiązania typowych zadań.

J. Czugała, B. Szal, Zbiór zadań z analizy matematycznej, cz. II, wyd. IV, 192 s., 2002, cena 10,50 zł

Józefa Czugała, Barabara Szal, Zbiór zadań z analizy matematycznej, cz. II, wyd. IV, 192 s., 2002, ISBN 83-7133-154-1, cena 10,50 zł

Niniejszy zbiór zadań przeznaczony jest dla studentów I roku matematyki studiów pedagogicznych i podyplomowych. Zawiera szereg zadań wyjaśniających podstawowe pojęcia i twierdzenia analizy matematycznej, a także zadania kształtujące umiejętności wnioskowania i dowodzenia. W celu ułatwienia studentom pracy samokształceniowej na początku każdego paragrafu przedstawiono rozwiązania typowych zadań.

M. Czajkowska, G. Treliński (red.), Kształcenie matematyczne - tendencje, badania, propozycje dydaktyczne, 2006, cena 28,35 zł

Okładka, Kształcenie matematyczne - tendencje, badania, propozycje dydaktyczne, Monika Czajkowska, Gustaw Treliński red.

Monika Czajkowska, Gustaw Treliński (red.), Kształcenie matematyczne – tendencje, badania, propozycje dydaktyczne,2006, 278 s., format B5, ISBN 83-7133-312-9, cena 28,35 zł

Książka Kształcenie matematyczne – tendencje, badania, propozycje dydaktyczne zawiera prace z zakresu dydaktyki matematyki. Adresowana jest do osób zainteresowanych nauczaniem matematyki na każdym poziomie, dydaktyków matematyki, matematyków, nauczycieli i studentów kierunku matematyki. Przed każdym artykułem zamieszczono abstrakt w języku angielskim. W większości opracowania są wzbogaconymi i rozszerzonymi wersjami referatów wygłoszonych na konferencji „Nowe tendencje w kształceniu matematycznym”, zorganizowanej w dniach 28-29 kwietnia 2005 r. przez Instytut Matematyki AŚ w Kielcach. Artykuły dotyczą wybranych, aktualnie ważnych problemów dydaktyki matematyki, cieszących się zainteresowaniem badaczy w różnych ośrodkach naukowych w Polsce. Prace można podzielić na trzy grupy. Pierwsza zawiera teksty, których autorzy podejmują próby charakterystyki przemian edukacyjnych zachodzących w polskiej oświacie. Artykuły drugiej grupy są doniesieniami z badań dotyczących nauczania matematyki dzieci i młodzieży szkolnej oraz edukacji matematycznej studentów różnych kierunków studiów i specjalności. W trzeciej grupie znajdują się opracowania analizujące niektóre rodzaje działań dydaktycznych, sprzyjających zwiększeniu efektywności procesu nauczania – uczenia się.

A. Mach, Wykłady z matematyki z zadaniami dla studentów pierwszych lat studiów na kierunkach niematematycznych, 2003, cena 10,50 zł

Okładka, Andrzej Mach, Wykłady z matematyki z zadaniami dla studentów pierwszych lat studiów na kierunkach niematematycznych

Andrzej Mach, Wykłady z matematyki z zadaniami dla studentów pierwszych lat studiów na kierunkach niematematycznych,384 s., format B5, ISBN 83-7133-194-0, 2003, cena 10,50 zł

Skrypt ten powstał dzięki doświadczeniom zdobytym w trakcie kilkuletnich wykładów prowadzonych w Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach dla studentów kierunku chemii i wcześniej dla kierunku wychowania technicznego. Proponowane w skrypcie ćwiczenia teoretyczne do samodzielnego wykonania mogą być również udowadniane na zajęciach w grupach ćwiczeniowych. Skrypt zawiera dużą liczbę rozwiązanych zadań, stanowiących przykłady zastosowania i uzupełnienia przedstawionych twierdzeń i faktów. Wiele zadań pozostawiono też do rozwiązania czytelnikom. Prezentowana książka – ze względu na zawartą tematykę i przedstawione metody rozwiązywania zadań – może być również przydatna dla studentów wyższych szkół technicznych i maturzystów z klas matematycznych.